АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – РУСЕ обявява КОНКУРС за длъжността "Съдебен помощник” – 2 (две) щатни бройки
Описание на длъжността: Съдебният помощник е съдебен служител с юридическо образование, който подпомага административния ръководител, заместника му и съдиите в тяхната работа, като извършва проверка по редовността и допустимостта на жалбите, протестите и молбите за отмяна, следи за спазване на законоустановените срокове, на законовите изисквания относно съдържанието и основанието им, на изискванията за легитимация на страните; изготвя проекти на съдебни актове; проучва, анализира и обобщава правната доктрина и съдебната практика по конкретни въпроси; изготвя доклади и становища по правни въпроси; дава мнения по дела; изготвя проекти на отговори по постъпили в съда писма и сигнали, за които се изискват специални правни знания.
Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността: - За съдебен помощник се назначава лице, което: има само българско гражданство; е навършило пълнолетие; има висше образование по специалността „Право”; е преминало стажа, определен в Закона за съдебната власт, и е придобило юридическа правоспособност; притежава необходимите нравствени и професионални качества, съответстващи на Кодекса за етично поведение на българските съдии; не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление, независимо от реабилитацията; не е дисциплинарно освободено от длъжност изборен член на Висшия съдебен съвет за накърняване престижа на съдебната власт; не страда от психично заболяване. - За съдебен помощник се назначава лице, за което не са налице обстоятелствата по чл. 340а, ал. 2 от Закона за съдебната власт. При възникване на трудовото правоотношение, кандидатът, спечелил конкурса, подписва декларация за обстоятелствата по чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ.
Специфични изисквания за заемане на длъжността, определени от председателя на съда: отлични познания по административноправни науки, общата нормативна уредба на съдебната власт и работата на съдебната администрация – ЗСВ, ПАС, Етичен кодекс на съдебните служители и др.; отлични познания по европейско право; висока езикова и писмена култура; умения за прилагане на правни познания при изготвяне на проекти на съдебни актове, на становища по писма и сигнали по правни въпроси и др.; умения за логическо анализиране, обработване и представяне на информация; компютърна грамотност – MS Office (Word, Excel), Internet, работа c електронна поща и със стандартна офис техника; умения за работа с правно-информационни системи; висока степен на организираност; отлични комуникативни умения, умения за работа в екип и мотивация за работа в съдебната система; способност за работа под напрежение.
Начин на провеждане на конкурса – на три етапа:
- Първи етап – подбор по документи – разглеждане на постъпилите заявления и допускане до участие във втория етап от конкурса. До втори етап се допускат само кандидатите, които са подали всички необходими документи и напълно отговарят на посочените в обявлението изисквания.
- Втори етап – писмен изпит – решаване на казус в областта на административното право и административния процес. До участие в третия етап се допускат само кандидатите, получили оценка на писмения изпит не по-ниска от много добър (4,50).
- Трети етап – устен изпит и събеседване – върху въпроси от конспекта по административноправни науки, както и въпроси, свързани с организация на работата в съдилищата. Извършва се преценка и на личностните качества, умения и способности на кандидатите, във връзка с изискванията за обявената длъжност.
Минимален размер на основното месечно трудово възнаграждение за конкурсната длъжност: 70 на сто от основното възнаграждение за най-ниската съдийска длъжност и възнаграждение за ранг – от V до І ранг.
Необходими документи, които следва да бъдат представени лично или чрез пълномощник (нотариално заверено пълномощно) от кандидатите: Писмено заявление за участие в конкурса (свободен текст), към което кандидатът прилага: Подробна автобиография, подписана от кандидата; Мотивационно писмо, подписано от кандидата; Декларация по чл. 162 от ЗСВ (по образец); Декларация по чл. 340а, ал. 1 ЗСВ, вр. с чл. 141, ал. 2, т. 1 от ПАС (по образец); Заверено от кандидата копие от диплома за завършено висше образование по специалността „Право“, в цялост, ведно с приложенията към нея; Заверено от кандидата копие от удостоверение за придобита юридическа правоспособност; Медицинско свидетелство за работа (оригинал); Медицинско свидетелство, че лицето не страда от психическо заболяване и не се води на учет (оригинал); Заверени от кандидата копия от документи, удостоверяващи продължителност на трудов стаж и придобит професионален опит (при наличие на такъв); Декларация-съгласие за обработване на лични данни, съгласно Регламент (ЕС) 2016/679 (по образец). Кандидатите могат да подават и други свидетелства, сертификати и документи, доказващи квалификации и умения, свързани с обявената длъжност.
От кандидатите не се изисква представяне на свидетелство за съдимост, същото да бъде получено служебно по електронен път от Министерство на правосъдието. При неиздаване на електронно свидетелство за съдимост от Министерство на правосъдието по обективни причини, от кандидатите ще бъде изискано да представят такова, издадено по общоустановения ред.
При подаване на документите да се представят и оригиналите на дипломите и сертификатите. Представените копия на документи да бъдат заверени от кандидатите с гриф „Вярно с оригинала“.
Място на подаване на документи: в сградата на Административен съд – Русе на адрес: гр. Русе, ул. „Цариброд“ № 6, служба „Регистратура“, всеки работен ден от 9.00 до 17.00 ч.
Срок за подаване на документите: 30 календарни дни, считано от деня, следващ датата на публикуване на обявата. Документите се подават лично или чрез пълномощник (нотариално заверено пълномощно).
Всички съобщения и информация във връзка с конкурса ще бъдат обявявани на интернет страницата на Административен съд – Русе https://ruse-adms.justice.bg/ и на таблото за обявления в Административен съд – Русе.
Конспектът по административноправни науки, длъжностната характеристика и образците на декларациите ще бъдат на разположение в служба „Регистратура“ и на интернет страницата на съда.
За допълнителна информация – тел. +359 82 511 632 – съдебен администратор.
Обявлението е публикувано във вестник „УТРО" - бр. 200 (10028) от 18.10.2024 г.