АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – РУСЕ обявява конкурс за заемане на три свободни работни места за съдебни служители на длъжности: - „Съдебен секретар“ – 1 щатна бройка - „Съдебен статистик и съдебен деловодител“ – 1 щатна бройка - „Призовкар“ – 1 щатна бройка
Описание на длъжността:
За длъжност „Съдебен секретар” – Изпълнява дейности по подготовката на делата за разглеждане в съдебни заседания; изготвя и прилага към делата и към електронните папки протоколите и постъпилите в съдебните заседания документи; допълва електронните папки на делата с постановените съдебни актове от открити и от закрити заседания; извършва вписвания в деловодните книги за открити и за закрити съдебни заседания и в деловодната система; изготвя документи по разпореждане на съдията.
За длъжност „Съдебен статистик и съдебен деловодител“ – Събира и обобщава статистическа информация, изготвя статистически форми по образец. Окомплектова и придвижва административни дела; прилага, подрежда и докладва на съдия-докладчика новопостъпилите документи, допълва с тях електронните папки на делата; следи за изтичане на процесуалните срокове; изготвя и изпраща призовки, съобщения и уведомления по делата; изготвя преписи на документи; вписва данни по делата в съответните деловодни книги и в деловодната система; предоставя справки по делата.
За длъжност „Призовкар” – Връчва призовки, съобщения и съдебни книжа; отговаря за своевременното и законосъобразното връчване на призовките и другите книжа съгласно процесуалните закони; незабавно връща вторите екземпляри и отбелязва причините при невръчване на призовки; води книга за получените и върнатите призовки и други съдебни книжа.
Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на конкурсните длъжности:
- Съгласно чл. 340а, ал. 1 от ЗСВ за съдебен служител се назначава лице, което: - е български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария; - е навършило пълнолетие; - не е поставено под запрещение; - не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер; - не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност; - отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на съответната длъжност.
- Кандидатът, спечелил конкурс за съответната длъжност по т. І, към момента на назначаване трябва да отговаря на изискванията на чл. 107а, ал. 1 от Кодекса на труда и чл. 340а, ал. 2 от Закона за съдебната власт и подписва декларация за обстоятелствата, посочени в нея.
- Изисквания за образователна степен съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията на съдилищата – минимална образователна степен – средно образование.
Специфични изисквания за заемане на длъжността, определени от председателя на съда:
За длъжност „Съдебен секретар” – отлични машинописни умения, вкл. правопис и пунктуация; компютърна грамотност – MS Office (Word, Excel); умения и познания на общи деловодни техники; отлични комуникативни умения и умения за работа в екип; умения за изразяване на информация; познаване на деловодните системи, с които се работи в съда; познаване на процесуалните закони, които регламентират работата на съдебния секретар, и на общата нормативна уредба на съдебната власт и работата на администрацията в съдилищата.
За длъжност „Съдебен статистик и съдебен деловодител” – отлична компютърна грамотност – MS Office (Word, Excel), софтуер за създаване и редактиране на електронни таблици и бази данни; отлични познания по общи деловодни техники, правно-информационни системи, деловодни системи и програмни продукти, с които се работи в съда; умения за изготвяне на документи; отлични познания по правопис и пунктуация; отлични комуникативни умения; умения за работа в екип; аналитични умения и оперативност; умения за изразяване на информация; познаване на общата нормативна уредба на съдебната власт и работата на администрацията в съдилищата.
За длъжност „Призовкар” – отлични познания и умения по приемане, предаване и съхраняване на съдебна документация; отлични комуникативни умения и умения за работа с граждани и в екип; умения за намиране на решения на нестандартни проблеми и ситуации; компютърна грамотност; отлични умения за изразяване на информация; отлични познания по процесуалните закони АПК и ГПК – в частта, свързана с връчването на призовки и съдебни книжа.
Начин на провеждане на конкурсите – на три етапа:
Първи етап – по документи – общ за всички длъжности
Разглеждане на постъпилите в срок заявления и приложените към тях документи. До участие в конкурс се допускат само кандидатите, които са подали всички необходими документи и напълно отговарят на посочените изисквания.
Втори етап за длъжността „Съдебен секретар” – писмен изпит: проверка на компютърните и машинописните умения – бързопис, правопис, граматика, пунктуация; форматиране и оформление на документи.
Втори етап за длъжността „Съдебен статистик и съдебен деловодител” – писмен изпит: проверка на познанията работа с MS Office; правопис, граматика, пунктуация; форматиране и оформление на документи.
Втори етап за длъжността „Призовкар” – писмен тест и практическа задача за проверка на познанията по общата нормативна уредба за изпълнение на длъжността.
Начинът за провеждане и критериите за оценка на писмените изпити ще бъдат обявени от конкурсната комисия едновременно с обявяване на допуснатите до втори етап на конкурса и определяне на датата за провеждането му.
До участие в третия етап се допускат само кандидатите, получили оценка на писмения изпит не по-ниска от много добър (4,50).
Трети етап – събеседване – общ за всички длъжности
Установяване познанията на кандидатите относно: 1) основните задължения за съответната длъжност, 2) общата нормативна уредба на съдебната власт и работата на администрацията в съдилищата. Извършва се преценка и на личностните качества, умения и способности на кандидатите, във връзка с изискванията за обявената длъжност.
Комисията съставя протоколи за всеки етап от конкурса за съответната длъжност.
Минимален размер на основното месечно възнаграждение:
- за длъжността „Съдебен секретар” – 1420 лв. и 95 лв. за V ранг;
- за длъжността „Съдебен статистик и съдебен деловодител” – 1420 лв. и 95 лв. за V ранг;
- за длъжността „Призовкар” – МРЗ+211 лв. и 95 лв. за V ранг.
Необходими документи: Кандидатите подават лично или чрез пълномощник (с нотариално заверено пълномощно) следните документи:
- Писмено заявление за участие в конкурс за съответната длъжност (свободен текст);
- Автобиография (тип СV, европейски формат), подписана от кандидата;
- Декларация по чл. 340а, ал. 1 от ЗСВ (по образец);
- Копие от документ за придобита образователно-квалификационна степен;
- Копие от документ, удостоверяващ придобиване на компютърна грамотност, освен ако същата не е удостоверена в документа за придобита образователно-квалификационна степен;
- Медицинско свидетелство за постъпване на работа (в оригинал);
- Медицинско свидетелство, че лицето не страда от психическо заболяване и не се води на учет (в оригинал);
- Заверени копия от документи, удостоверяващи трудов стаж и професионална квалификация (когато се заявява, че има трудов стаж);
- Декларация-съгласие за обработване на лични данни, съгласно Регламент (ЕС) 2016/679 (по образец).
Кандидатите могат да подават и други свидетелства, сертификати и документи, доказващи квалификации и умения, свързани с длъжността, за която кандидатстват.
От кандидатите не се изисква представяне на свидетелство за съдимост, същото да бъде получено служебно по електронен път от Министерство на правосъдието. При неиздаване на електронно свидетелство за съдимост от МП по обективни причини, от кандидатите ще бъде изискано да представят такова, издадено по общоустановения ред.
При подаване на документите да се представят и оригиналите на дипломите и сертификатите.
Представените копия на документи следва да бъдат заверени от кандидатите с гриф „Вярно с оригинала“.
Място на подаване: в сградата на Административен съд – Русе на адрес: гр. Русе, ул. „Цариброд“ № 6, ет. І, служба „Регистратура“, всеки работен ден от 9.00 до 17.00 ч.
Документите могат да се подават и по електронен път на delo@admcourt-ruse.com, като в този случай заявлението за кандидатстване и всички приложени към него документи следва да са подписани с валиден квалифициран електронен подпис. Документи, подадени на електронната поща без валиден КЕП, няма да се разглеждат от конкурсната комисия.
Срок за подаване: 30 календарни дни, считано от деня, следващ датата на публикуване на обявата в местен ежедневник.
Всички съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на интернет страницата на Административен съд – Русе https://ruse-adms.justice.bg/ и на таблото за обявления в сградата на съда, на адрес: гр. Русе, ул. „Цариброд“ № 6.
За допълнителна информация – тел. +359 82 511632 – съдебен администратор.
Длъжностните характеристики и образците на декларациите ще бъдат на разположение в служба „Регистратура“ и на интернет страницата на съда.
Обявлението е публикувано във вестник „УТРО" - бр. 153 (10228) от 18 август 2025 г.
Свързани файлове
-
Автобиография_Образец_СV-BG_2025.doc60.00 KBdoc
-
ДЕКЛАРАЦИЯ по чл. 340а, ал. 1 ЗСВ.doc27.00 KBdoc
-
ДЕКЛАРАЦИЯ-СЪГЛАСИЕ лични данни 2025.doc31.50 KBdoc
-
Характеристика длъжност Призовкар.doc100.00 KBdoc
-
Характеристика длъжност Статистик и деловодител.doc150.00 KBdoc
-
Характеристика длъжност Съдебен секретар.doc104.00 KBdoc