C C C C A+ A A- X

С ДВЕ ПОРЕДНИ ЛЕКЦИОННИ СРЕЩИ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – РУСЕ ЗАВЪРШИ РАБОТАТА СИ ПО ОБРАЗОВАТЕЛНАТА ПРОГРАМА НА ВСС И МОН

Дата на публикуване 13 май 2025 Последна редакция 13 май 2025 Новини Отпечатай

Близо 150 ученици от десети и единадесети клас от СУ „Христо Ботев“ посетиха на 12 и 13 май 2025 г. Административен съд – Русе в рамките на организираните от съда лекционни срещи, част от Образователната програма на ВСС и МОН „Съдебната власт – информиран избор и гражданско доверие. Отворени съдилища и прокуратури“.

Темите, които съдиите Галена Дякова и Диана Калоянова коментираха в последните две срещи от лекционния цикъл, бяха свързани с разделението на властите; с функциите и структурата на съдебната система; с промените в Конституцията и правомощията на Народното събрание и президента; с правата и задълженията на гражданите; с разликите между административно, гражданско и наказателно правораздаване.

        Обсъдени бяха основни положения в българското и европейското законодателство, приликите и разликите в периметъра на правомощията на Европейския съд по правата на човека в Страсбург и на Съда на Европейския съюз в Люксембург.

         Коментирани бяха особеностите на общите и специализираните съдилища, видовете съдебни услуги, които административният съд предоставя на гражданите и как е гарантирано правото на достъп до правосъдие за всеки от тях.

         Споделени бяха интересни казуси от съдебната практика по Закона за движение по пътищата и Закона за защита на потребителите, както и дела с обществен интерес.

В рамките на инициативата учениците посетиха съдебна зала и се запознаха с функциите и задълженията на всяка от страните в съдебния процес.

       В тазгодишната кампания съдът си партнира с три русенски гимназии – Професионална гимназия по икономика и управление „Елиас Канети“, Английска езикова гимназия „Гео Милев“ и СУ „Христо Ботев“. В лекционните срещи, реализирани в рамките на втория учебен срок, участваха близо 330 ученици.

Основна цел на Програмата бе превенция и повишаване информираността на учениците за структурата и значението на съдебната система и формиране на правна грамотност и култура сред младите хора.

Още по темата

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация